Donderdag van oost naar west! Bonita springs! - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van familie Koutstaal - WaarBenJij.nu Donderdag van oost naar west! Bonita springs! - Reisverslag uit Bonita Springs, Verenigde Staten van familie Koutstaal - WaarBenJij.nu

Donderdag van oost naar west! Bonita springs!

Blijf op de hoogte en volg familie

17 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Bonita Springs

Iets later dan gepland gingen we weg. We waren al 2 dagen op zoek naar onze adapter en ineens lag hij onder het bed van John!? Dus om circa 9 uur vertrokken we in lange broek en dichte schoenen richting de Everglades. Halverwege kwamen we bij safaripark everglades, het was bijna 40 graden en wij liepen daar ivm de muggen dus in onze lange broek en stinkend van de citroenella. De toch met de air boat duurde maar 40 minuten en tijdens de toch zagen we welgeteld 1 alligator. Chantal en steef dachten dat er eentje vlak naast de boot zwom, maar dar bleek een schildpad te zijn. Na de tocht een demo van iemand van het park war je wel en niet kan doen met deze beesten, zoals krokillen, slangen en schorpioenen. Voor de laatste zocht hij nog een enthousiaste vrijwilligster en voordat steef het doorhad was zij die vrijwilligster en kreeg zij een Schorpioen op haar hand, die als hij prikt, steef binnen 5 minuten nooit meer zal ademen, gelukkig gebeurde dat niet. Daarna nog rondgelopen en toen het laatste stuk naar ons volgende hotel in bonita springs. Eerst via Napels en daar viel het al gelijk op dat het veel minder Spaans georiënteerd is dan Miami. Tevens bleken de huizen toch veel mooier te zijn. Bij het hotel aangekomen een zucht van verlichting, het zag heel goed en schoon uit, maar wel heel stil, we mochten zelfs kiezen welke kamer we namen. Voor het eten zijn we naar fort myers beachhandbal gegaan en daar kom je hele leuke huizen tegen, met een eigen aanlegsteiger en bijbehorend bootje. Lekker o.a. Oesters gegeten daar, tevens even naar het strand gegaan en wat blijkt, het strand is inderdaad echt wit en prachtig. Van de ondergaande zon alvast een moie foto genomen en in de verte zagen we ok 2 dolfijnen heerlijk aan het spelen, dus het best staat vast hier komen we van de week echt terug.

• 17 Augustus 2012 - 11:29

Marlies:

Hey Stoere familie! Zou niks voor mij zijn al die enge beesten!!
    Gaaf zeg dolfijnen! Nou jullie vermaken je daar prima volgens mij.
    Hier is nu ook echt zomer met tropische temperaturen! Moet niet gekker worden. Lotte geniet dus lekker van haar zwembadje!
    Viel plezier nog en tot het volgende verhaal!

• 17 Augustus 2012 - 12:12

Arthur:

De airboot is echt een groot kabaal he, wel lekker gaaf, maar aligators zijn daardoor wel moeilijk te zien. Maar je hebt er uiteindelijk genoeg gezien enne je moet die echte grote niet tegenkomen. Wat een held die broer van me, krijgen we dadelijk zeker weer allerlei stoere verhalen dat hij met aligator gevochten heeft en foto gemaakt nadat hij het best overwonnen heeft zeker. De kust aan de golf van mexico is inderdaad veel mooier , groot, schoon en rustig. En het water is warmmmm. Lekker. Vraag lokaal even na hoe laat de dolfijnen komen eten en je dus meeste kans heb om ze van dichtbij te zien. Mooie huizen genoeg langs de kust, zoek de mooiste.... Groetjes vanuit New York.

• 19 Augustus 2012 - 20:46

Rene Sluijs:

Stoer hoor steef. ben trots op je.
    En waanzinnige vakantie tot nu toe hoor, ben jaloers op jullie.