En de volgende dag alweer! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van familie Koutstaal - WaarBenJij.nu En de volgende dag alweer! - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van familie Koutstaal - WaarBenJij.nu

En de volgende dag alweer!

Blijf op de hoogte en volg familie

10 Augustus 2012 | Verenigde Staten, New York

En jahoor de eerste muggenbult is ook in new york te vinden!! En moet natuurlijk weer mij(Chantal) hebben:s. Iets langer kunnen uitslapen(wel een kwartiertje!). Even snel internetten tot de rest ook klaar waren en daar gingen we dan! Eerst even een plekje gezocht voor het ontbijt... We hebben ontbeten bij café metro om de hoek:) dus lekker dichtbij. Een lekkere pancake met chocola, banaan of eieren met bacon. En voor mam natuurlijk een broodje! Na het ontbijt Zijn we naar de eerste stop gelopen.... Radio city, hier hebben we een tour gemaakt in een van de grootste theaters. Waar nu net het circus het decor aan het klaar maken was. Even met een Rocket(z'n danseres) op de foto gegaan. Na de city tour zijn we naar de FDNY (de brandweer van new york)gegaan! Dit was erg leuk en leerzaam! De brandweerman die het vertelde deed het erg leuk(dit kan jij ook Dirk;)) verschillende verhalen van mensen gehoord die een brand hadden meegemaakt en wat wij dan zouden moeten doen. Een iets was GET LOW AND GO!! En nog meer van zulke dingen. Steef heeft gevoeld hoe een bepakte brandweerman zich voelt! Nou dat was erg zwaar. Na de FDNY zijn we naar Spy gegaan, om te zien hoe spionnen te werk gaan. Eerst viel het tegen het was weer een soort museum, maar later konden we met als spionnen lasers ontwijken, vermomming maken en een geheime boodschap inspreken. Steef dacht ook een spion te zijn en stak naar een verborgen camera heel "onopvallend haar middelvinger op" :). Hierna wilde we nog wat doen maar de leukste dingen uit het boekje hadden we al gedaan!!! Gelukkig kwam pa erachter dat we een keer gratis konden bowlen!! Wij geïnformeerd en jahoor hij had gelijk:D. Wij naar het hotel sokken gepakt en weer terug. En natuurlijk het eerste regenbuitje op ons dak gehad! Moesten we wachten. Wij wachten en wachten maar de zoemer die we hadden gekregen ging maar niet af!!:( komt er een meisje naar ons toe met muntjes voor de speelhal om dat het nog een half uur hing duren. Dus wij maar wat te eten besteld en gingen pa, steef en ik de speelhal in! Daar gingen we met geweren op mannetjes schieten, basketballen, paardrijden en op eekhoorns meppen:D. Wij gegeten en de zoemer ging wij Yes!! Nee moesten we weer tien minuten wachten maar...... We kregen weer muntjes dus wij weer de speelhal in! Toen die op waren maar boksen gekeken met z'n vieren op het grote scherm. Mam zat er al helemaal in! En daar ging de zoemer weer!! En nu mochten we echt bowlen! Krijg je te horen dat je binnen drie kwartier weg met zijn want dan is er een feestje! Nou oké het was toch een rondje gratis bowlen:) wie zegt daar nou nee tegen. Na het bowlen gingen we terug naar het hotel en ja hoor de eerste dingen gekocht!! (alleen pa niet die had last van zijn rug). Hierdoor maar snel terug gelopen iedereen was weer kapot van deze drukke dag!

• 10 Augustus 2012 - 23:04

Yvon:

Hallo NY-ers,
    Slopend he dat leven in de grote stad.
    Maar leuke verslagen hoor en gelukkig ook foto's om een en ander duidelijk te maken aan de lezers. Jammer dat er ook muggen in NY zijn Chantal. Die arme Steef verzuipt in dat uniform, lijkt me leuke ervaring in dat museum van de fire fighters. Wij hebben het Spy-museum in Washington gedaan, wel grappig al die attributen waarmee er gespioneerd werd. Gezien de tijd die het kost slaan wij volgende week het bowlen maar over...
    Groetjes,

Yvon